Kaikkee jannaa sita viimeaikoina tapahtuuki! Ensinnaki oli yfuretki brasiliaan, mika oli ihan aarimmaisen hauskaa mista kerron kohta lisaa. Sit tultiin brasiliasta ja anu (se eestilainen vaihtari joka asu samassa perheessa mun kaa) oli saanu meilin etta silla on uus hostperhe riveralla. Se meni sit sinna ja maa palasin yksin corralesiin.

Aluevalvoja soitti toissailtana et pakkaa kaikki kamat, huomenna iltapaivasta tuut tanne riveralle, sulle on taalla uus hostperhe.

Sit informoin asiasta mun exhostperheelle et lahen minakin.. Ainoostaan hostaiti ei ottanu asiaa mitenkaa erityisen hyvin mut ymmarran kylla etta varmasti se tuntuu pahalta jos vaihtarit ei viihdy sen kotona kun olin jo kolmas vaihtari joka halus vaihtaa perhetta... vaikka yritin kyl selittaa etta ei se sen vika oo jne mut jaaa....

Sit eilen aamulla herasin, pakkasin loppuun ja lahin aamusta mun hosttadin kylakauppaan sanoo heipat hosttadille joka on toinen niista ainoista ihmisista joita mulle tulee corralesista ikava koska se oli aina nii mukava ja aina melkein meidan puolella jos tapahtu jotain. Sit vahan itkeskelin siina sen kanssa ja sit lahdin pakkailee lisaa ko muistin et ainaki kannykan laturi oli viela pakkaamatta ja yks paita. Ja sit juttelin tunteja mun hostsiskon kans kaikesta elaman ja kuoleman valilla ja oli tosi mukavaa ja jai kyl sellanen mieli et ainaki yks ihminen jaa mua ikavoimaan <3 Ainii ja mummin ja perheen nimipaiva paketit tuli siina sit jotain kaks tuntii ennenko mun bussi lahti, et aika hyva ajoitus! Annoin ne suklaat itahiralle.

Sit kavin viela uudestaan sen hosttadin luona kylassa ja lupasin et tuun kaymaan ja sit pitiki jo lahtee ja mua tuli pysakille saattaa mun pikkunen hostserkku ja sit hostsisko ja hostsiskon kaveri. Ja sit nousin kauheiden matkalaukkujen kans bussiin ja silleesti.

Ja kun saavuin riveraan nii mua oli terminaalilla vastassa anu ja sen uus hostveli. Vahanaikaa niitten kans juttelin, ne varotteli et aluevalvoja on ihan raivona kaikesta tasta sotkusta koska se oli nyt keksiny kaikkia ihme valheita musta en vissii ihan sen lempparivaihtari oo hehe.. Mut haukkuva koira ei onneks pure, ja kun menin sen aluevalvojan kotii nii siin oli kans Carrie (usasta) kun gladys-aluevalvojamme oli lainannu sille jonku kirjan (vihervaaran anna espanjaks<333) ja sit se ei uskaltanu ees haukkua carrien edessa kauheen paljon joten hyvin meni sekin.

Sit ajeltiin taksilla aluevalvojan kans tanne perheeseen ja juotiin fantaa ja kateltiin kuvia tan perheen entisista vaihtareista ja sit gladys lahti :) 

Tahan perheeseen kuuluu siis aiti ja isa, jotka on jotain viiskymppisia. mulle tulee aitista aina mieleen mun lastentarhanjohtaja, siin on jotain samanhenkista!! Silla on kaks tyopaikkaa, se tyoskentelee lastentarhassa ja sit jossain mis ne tekee toita perhevakivaltaa kokeneitten naisten kans. Ja se isa on pankissa toissa. Sit mulla on kans kolme veljea, 17, 24 ja 28 vuotiaat (tai jotain sinnepain, en oo iha satavarma noitten kahen vanhemman veljen iasta), joita en oo viela nahny. Mun kasittaakseni ne kaikki asuu montevideossa. Tai sit se keskimmainen voi asuu jossain taalla riverallaki, menin ihan sekasin ko kysyin ja kaikki selitti samaa asiaa yhteen aaneen nii.... ;D Mut eilen kavin kuitenki hostaitin ja sen tyokaverin kans sen mun vanhimman hostveljen tyttoystavan (joka myos on mun hostaidin tyokaveri) syntymapaivilla ja oli oikeen mukavaa, kaikki kyseli multa kaikkee suomesta ja mita oon tykanny uruguaysta jne ja lupas vieda pizzalle ja tutustuttaa riveraan heh :D Ja kaikki sano et puhun tosi hyvin espanjaa hehe ja ihmetteli sita ko oon niin kauheen lapsi (seitsemantoista ei se nyt mikaan pikkukakara oo pyh!) ja kauheen kaukana kotoa hehheh. Ja sit tan kuun jaan mun huoneen mun hostisan siskon kans ko se muuttaa eika sen uus asunto oo viela muuttokelpoinen.

Etta semmosta. Sit voin viela kertoo vahan siita brasilianreissusta ja kuviakin ON tulossa uskokaa pois! Se kaapeli kylla havis mut muistikortti on viela ja just loysin adapterin muistikortille niin kyl tassa ihan lahiaikoina laitan kuvia. Mut mentii brasiliaan 22h bussilla, mika kyl sujui paljon rattoisammin kuin ne 12h lentsikassa madridista montevideoon, osittain siks et se bussi oli tosi hieno, ne tuolit oli isoja ja ne sai makuuasentoon ja kaikkee ja siin oli kolme telkkarii ja katottii leffoja jne. Osittain kans siks koska matkustettii nii hyvassa seurassa. Mentii kahella bussilla ja kaikki saksalaiset oli laitettu toiseen bussiin ja sit oltii kaikki muunmaalaiset ja vissii pari saksalaista jokka ei mahtunu sinne toiseen bussiin, omassa bussissa. Meidan bussin meininki oli paljon parempi, siin toisessa bussissa oli joku senioriryhma kans ja ne sano et ne seniorit piti enemman metelia kuin ne saksalaiset. Meidan bussissa paluumatkalla yks anna kiipes sinne hattuhyllylle tai minne laitetaan matkalaukut, ihan vaan esimerkkina meidan bussitunnelmasta. 

Ja siella brasiliassa oltii sellasessa hienossa hotellissa missa oli uima-allas! Vietettii sit aikaa siella uima-altaalla aika paljon ja sit kaytii tutustumassa etelaamerikan suurimpaa vesivoimalaan tms ja sellaseen lintupuistoon (koskin tukaania!!! mut ala huoli aiti, pesin kadet sen jalkee!) ja sit sambashowssa kaytiin ja tietenki niita vesputouksia kattoo. Ne vesiputoukset oli ihan tajuhienoja, ja kaytii sellasella veneella ihan niitte putousten juurella ja ajettii niitten alle ja kastuttii iha kokonaa ja oli kyl hauskaa ja upeeta ja hienoa. Nain apinoita kans. 

Ainut vaa et yfu uruguay sossi hiukan, meille oli sanottu et riittaa ko otatte mukaa 20-60 dollaria, mut meidan piti maksaa puolet kaikista ruokailuista, juoma aina joka ruokailulla (paitsi aamupalalla) ja lisaks kolme retkee (lintupuistoon, sambashowhun ja yks retki sinne vesiputouksille) mihin meni n. 200   dollaria ainaki. Enka ollu mitenkaa kauheen paljo nostanu rahaa ja jos haluttii nostaa rahaa nii meidan piti salaa hiippailla viereiseen viiden tahden hotelliin kun siella oli rahaautomaatti mut vaan hotellin asiakkaille. Mut nosteltii vaha rahaa mut en kyl tosiaan mitaan shoppailuja tehny ko ei saatu menna minnekkaa shoppailuretkille kun brasilia on vaaleille vaihtareille aika vaarallinen kai ja lisaks se paikka missa oltii oli nii turistipaikka et se oli ihan hullun kallista! Onneks asun nyt riveralla nii paasen tohon brasilian puolelle helposti tekee halpoja shoppailuja hahahaa :D Ja siel brasiliassa yhtena paivana en voinu syoda ko loppu realit ja dollarit ja ei kayny urguayn pesot eika kortti mut ei se mitaan, pieni dieetti tekee hyvaa valilla. Ja kaarlo ja oystein lainas mulle rahaa fantaan ja jatskiin.

Ainii ja hammasharja unohtu corralesiin, kuten myos mun mate. Kayn kai viikonloppuna anun kans hakee ne ko anu menee hakee sen kaikki kamat :) 

Paljon terkkuja kaikille!!! :D

karlita