Aaaa kyllapa aika menee nopeasti! Vastahan tulin tanne ja ens viikolla tulee kaks kuukautta uruguayssa tayteen! Enaa ei kuitenkaan tunnu silta etta oon ihan hukassa taalla, vaan uskallan esim etsia ruokaa (jaa)kaapista ja siirrella tavaroita paikasta toiseen (siis esim adapteria tai puhelinta etc..) ja avata oven ja vastata puhelimeen ja sellasta :D Jee kivaa. Ja espanjaa puhun nykyaan hyvin, just asken hostaiti sano etta puhutaan anun kans paljon enemman. Johtuu siita etta viime viikolla sovittiin etta englanninkielenpuhuminen loppui mun ja anun valilla, mika oli hyva paatos! Ja Anun kans on helppo puhua espanjaa kun se puhuu hitaasti ja kayttaa sanoja joita ymmarran<3 Love Anu.

Ja sain toivomuksen etta laittaisin jotain ihan tavallisia kuvia ihan "tylsista" jutuista, niinpa kavin kameran kanssa kavelemassa ympari taloa ja tuli otettua tallasia kuvia: 

Tassa on meidan olkkari/keittio. Huomatkaa mun supertyylikas marimekkokassi ja jos tarkasti katsotte niin ehka erotatte tuolla taustalla mun lahjoittamat oulu-patalaput.

tassa on noita sohvia vastapaata oleva takka. Ihanan iso, varsinkin kylmina paivina. Ja niita taalla riittaa. olen varmaan aikasemminkin tuolla sanonut, etta taalla on oikeasti kylma! Oikeasti parina paivana mulla oli kuus paitaa (2 pitkahihasta, 2lyhythihasta ja 2hupparia) paallekkain ja siltikin vahan palelsi. Sit kun seuraava talvi tulee tanne niin ostan sellasen paksun villapaidan mita naa uruguaylaiset kayttaa, mun kaikki vaatteet on liian ohuita, ainaki ne mitka otin tanne mukaan. En todellakaan osannut odottaa etta taalla ois sisalla nain kylma..

Minas de Corralesin keskusta. Ei kauheesti ihmisia just kuvan ottamishetkella, mutta kylla siella lauantai- ja perjantai -iltaisin ja joskus aurinkoisina paivina on ihmisia, oikeasti! :D

Meidan perheen kulkuvaline! Taalla hirvean monella on mopo, ja ne ajaa keskuskatua pitkin kauheella metelilla ja valilla vaan yhdella pyoralla. Meidan hostaiti on kieltany meita menemasta kenenkaa pojan mopon kyytiin :P Eika kylla harmita mua yhtaan. Ne ajaa yli 100km/h. Ilman kyparaa. Son locos, no? :D

KAKKU! Saastin parhaan kuvan viimeiseksi :) Oikeesti taalla on kaikkein parhaat kakut, en oo ikin maistanu parempaa. Niissa on aina toi sama sisalto, taikinaa ja dulce de lechea ja paalla kermavaahtoa ja jotain marenkia mut oikeesti NIIN HYVAA. Dulce de leche<3 Ja mika tekee noista kakuista hienoja on toi niitten koristelu! Taa kakku oli siskon kaverin pikkuveljen synttarikakku. Ja mun hostveljen synttarikakku oli muuten smanlainen mut pyorea ja sit siina oli violetteja pienia kukkia ja sellanen iso ruusu keskella ja se oli tosi kaunis mun mielesta. Mun hostaiti naytti sellasen valokuva-albumin mihin se on kerannyt kuvia kaikista kakuista mita se on tehny ja niissa oli vaikka mita prinsessoja ja pelleja ja tuhkimoita ja kukkia ja autoja ja kaikkea hienoa! 

Viimeaikoina on ollut vahan tylsaa, paitsi ollaan tehty ahkerasti koulujuttuja. Matematiikan ja fysiikanopettajat on ihan innoissaan kun mina ja Anu osataan laskea. Matematiikan ja fysiikanopettajat itse laskevat vahan vaarin valilla(aina ei kaikki sulut ole kohdallaan ja energialaskut menee vahan miten sattuu kun kerrotaan metria sekunnissa kilogrammoilla tai jotain tollasta.. eiko se pitais olla sit km/h jos kilogrammoilla kerrotaan?) mutta eipa silla nyt niin valia oo.

Nyt viikonloppuna alkaa meilla taas sellainen "hyva putki", kun 10. paiva on koulun tanssibileet ja seuraavana viikonloppuna on 15-vuotissynttarit, mika on taalla tosi iso juttu. Kirjotan niista myohemmin ihan oman blogikirjotuksen, mut nyt voin sanoa et tana aamuna mun hostsisko kavi herattaa yhden toisen 15-vuotis synttarisankarin heittamalla kavereiden kanssa kananmunia, mutaa, koirankakkaa ja ties mita ällöä sen paahan... Iloista syntymapaivaa.. sit se tuli meidan taloon peseytymaan ja sit ne soi kakkua ja sipseja ennen kuin lahti kouluun. : DDD

Ja saatiin sähköpostia YFUlta etta mennaan leireilemaan La Palomaan Marraskuun 13-18 paiva :D Oon ihan innoissaan menossa sinne, se on kuulemma ihan tosi kaunis ja ohjelmaki vaikutti tosi jannalta, kaydaan vierailemassa kaikissa kuuluisissa paikoissa mita siella on lahella. YFU Uruguay muutenki toimii tosi hyvin mun mielesta. Ainakin paakaupunkiseudulla. Taalla Riveran "osavaltiossa" ei ihan yhta aktiivisia olla kuin Montevideossa, missa vaihtareilla on ollu vaikka mita tapaamisia vissii. En oo viela nahny mun aluevalvojaa kertaakaan, eika muutenkaa oo oltu tekemisissa paitsi yhesti se soitti sen jalkeen kun olin tullu etta onko kaikki ookoo :D Anun kans se ei oo tainnu puhua kertaakaan... Mut se asuukin 2h bussimatkan paassa etta tapaaminen on vahan vaikeaa. Ens kerran kun mennaan Riveralle(kaupunkiin) nii yritetaan muistaa kayda tapaamassa sita. Onneks ei oo ollu mitaan kauheeta tarvetta nahda sita elikka kaikki okei :D Ja yfu-tyyppi Montevideosta soitti yks paiva ja tarkisti et kaikki on hyvin ja silleesti. Mika oli aika huvittavaa kun en saanu selvaa kun se esitteli itsensa nii meni vahan aikaa ennenko tajusin kuka se oli ja miks se kysy kaikkea ;D Lol.

Ja oon saanu selville et mun blogi on ilmeisesti aika kuuluisa :P Tanaankin kuulin etta yks kaveri oli kuullut kuin jotkut ihmiset oli jossain yökahvilassa(?) puhunu musta ja mun blogista. Ja muutenki kuulemma koko suku kohta lukee tata ja kaikki tutut joiden kanssa sillointalloin puhun facebookissa sanoo et ne on lukenu mun blogia. Lisaks just asken avasin sahkopostin ja joku tyyppi SUOMEN YFUsta pyysi etta haluaisinko laittaa mun blogin linkin yfun facebooksivulle :D Siella se linkki nyt on. Toivottavasti ihmisia kiinnostaa lukea tata blogia, ja kommentoikaa ihmeessa ja kysykaa jos haluatte tietaa jotain erityista tai ehdottakaa mista voisin kirjoittaa niin ei tule ihan kauhean tylsia bloggauksia. 

Aurinkoisin terveisin, muchas besos para todos ja perheelle tosi iso hali,

Karla