Tanaan oli ensimmainen koulupaiva piiiiitkan ja lampiman loman jalkeen! 

Mulle oli sanottu etta koulu alkaa viidelta mutta mietin tassa kotona etta ihan tyhmaa menna illasta kouluun kun mun hostperhe on just illasta kotona niin ei ikina kohdata. Menin siis aamukymmenelta jo reippaana kaikki paperit matkassa sinne liceoon ja ilmoitin et en loyda mun nimea minkaan luokan listasta (ne listat oli ovessa kiinni) ja ne sano mulle etta joo sua ei voitu laittaa listaan koska olet vaihto-oppilas (suomeksi: koska sun nimi on liian vaikea kirjoittaa) mut sehan oli 5to humanistico iltapaivanvuoro ja sanoin etta joo ja sillapa se sujuikin. Eli siis vartin yli kahdestatoista viiteen on koulua sitten mika on ihan kiva aika minusta =)

Juu ja koulurakennus on tosi hieno, se on jotain pari vuotta sitten rakennettu niin aika uusi ja siella on cantina et voi ostaa sampyloita tai kokista tai karkkia :) Ja sit iso ero suomen lukioon on se etta vaikka koulupukua ei periaatteessa ole, pitaa olla farkut ja valkoinen tai musta paita (ja monet kayttaa sita koulupuvun valkosta paitaa ) . Kravatista on pari vuotta sitten luovuttu =) 

Jees ja tutustuin pariin mun luokkalaiseen kun joskus eka tunnin jalkeen kun huhu etta koulussa on vaihtari alko kiertaa niin aika paljon ihmisia tuli juttelee mulle ja sain sit vastata taas niihin samoihin kysymyksiin etta mista oon ja kauanko oon ollu taalla ja millon lahen ja missa asun ja mita kielta siella puhutaan (ei englantia? no sit saksaa tai venajaa. ei suomella voi olla omaa kielta ;D ) ja etta tykkaanko olla taalla :) 

Mun luokkalaiset on kaikki aika pienia, 15-16 vuotiaita ja kun uruguaylaiset on vahan lapsellisempia kuin suomalaiset samanikaiset niin valilla on vahan sellainen seiskaluokka olo mutta kivaahan se, ainaki nain nelja kuukautta kylla menee =) Ja mun luokalla on 45 oppilasta! Mut vaikuttaa et ois pienempi luokka ko mun oma ylasteluokka sillon, varmaan koska ainaki nain eka paivana naa istu kiltisti paikoillaan ja meidan ysibee oli vahan villimpaa ja meluisampaa sorttia =) 

Ja aineita tanaan oli englantia ja matikkaa ja kirjallisuutta mitka kaikki vaikuttaa ihan ookoilta etta selvian enkun ja matikan aika leikiten (tehtiin sellainen moniste murtoluvuista ja negatiivisilla luvuilla laskemisesta. mutsiis se oli vaan sellanen vuoden eka moniste et voi olla et aivot joutuu tyoskentelee jatkossa vahan enemman ... ) ja kirjallisuuski vaikutti iha mielenkiintoselta vaikka voi ollakki espanjaks vaha haastavampaa mulle ko muille mun luokkalaisille =) 

Juu mutta siis sellaista. Kaks hostveljista on nyt monteideossa kun ne meni sinne opiskelemaan (nuorin ja vanhin). Keskimmainen veli onneks asuu taalla kotona, tulin kotii ja se oli tehny mulle chuletan (sellanen paistettu lihakimpale) njammmmmm :D ja mun hostisa tulee tanaan montevideosta ko se oli jossain sairaalatutkimuksissa kayny siella sen syrammen takia ja mun hostveljet pisti mulle eilen viestia et se tuo mulle tuliaisen.. katotaan mita sielta tulee nuo veljet tuntien voi kyl olla mita tahansa.. ;D

Tallaista siis tanaan ja katselkaahan facebookista kuvia, laitoin sinne aika kasan kuvia tasta uudesta hostperheesta ja myos yfuretkista rochaan ja iguazun vesiputouksille.

terkkujaaa karla