Heiphei taas ajattelin taas jotakin kirjoitella tanne blogiin. Kuvia ON tulossa, ongelmana vaan on etta hukkasin kameran usb-kaapelin ja tassa koneessa ei ole reikaa muistikortille. Mutta mun hostveljen tyttoystava lupas etta se tuo sen kameran ja kaapelin mulle lainaan nii voin laittaa mun kameran muistikortin sen kameraan ja sit siirrella koneelle kaikki kuvat :D Se toiki ne jo yks paiva mut olin niin kiireinen etten ehtiny sit laittaa niita kuvia koneelle. Kuvia kuitenkin oon ottanut.

Tassa elellaan viimeista lomaviikkoa, oon kai jotain pari viikkoa nyt asustellut tassa uudessa hostperheessa ja kotiutunu tosi hyvin :) Nyt viimeset 3 paivaa oli kaikki hostveljet kotona (vanhin on jotain 28 vuotias ja toissa montevideossa, keskimmainen kai jotain 25 tai sinnepain ja se asuu kotona ja on toissa bussifirmassa ja sit nuorin joka on mua kolme kuukautta nuorempi opiskelee montevideossa) nii on pidetty oikein hauskaa ja ne on kiusannu mua ihan tarpeeks ja maa oon kiusannu niita ja hostaiti on ihan kauhuissaan etta ei saa kiusata teidan pikkusiskoa (hei en ees oo nuorin ) se pelastyy mut en maa pelasty. Seba on oppinu suomea se osaa sanoa etta "karla vanha rasva vaalea" ja kaikki kolme osaa sanoo et joo joo ei ei : D ja sit seba ja meidan naapuri osaa sanoo etta nalka. Mut kukaan ei osaa mun sukunimee viela. karla petterson osu jo aika lahelle :) ainii ja sit naa osaa sanoo etta forssell ja hyypia.

Juu ja sit yks paiva otin ja repaisin ja kavin ostaa itelle kitaran (n viiskymppii makso euroissa :D ) ja se on sellainen ihan hyva kitara ja meen mun hostveljen tyttoystavan serkun kans kitaratunneille ja se on oikein mukava tytto ja me ollaan samalla luokallaki kai mut se ei opiskele ko kahta ainetta ko se ei paassy niista lapi viimevuonna. seitteman euroo kuussa kitaratunnit ja se opettaja on tosi hullu mutta mukava :D ja oon jo oppinu vaikka mita soittelee. lahinna kylla mun naapurin ansiosta ko se osaa soittaa kitaraa iha tajuhyvin nii sit se opettaa mua soittelee kaikkia juttuja ja sit maa opetin sille eilen soittaa titanicin pianolla ja se lainaa mulle nyt neljaks kuukaudeks sellasen sahkopianon sellasen ihan tajuttoman vanhan joka nayttaa sellaselta lasten leikkipianolta ja ne koskettimetki on ihan minikokoset :D mut viela se toimii.

ja mitas tassa muuta. Lahinna vietan paivat taalla mun kotona kattoen telkkaria ja sit illemmalla tulee melkee aina jotain vieraita, sukulaisia tai sit jotain hostaitidin kavereita ja sit kun hostaiti tulee toista kotii nii me istutaa aina tossa ulkona juomassa matea ja valilla tulee jotku naapurit juttelee =) Nyt viimepaivina oon kayny keskustassa pari kertaa kun toissapaivana tuli Lauriina (suomi) Riveralle nii se tuli sit meille yoks taino aamuks kun lahettii yolla tanssimaan mina ja lauriina ja seba ja naapuri ja naapurin tyttoystava ja sen kaks kaveria ja seban joku kaveri ja oli tosi hauskaa ja tultii joskus aamukaheksalta kotiin ja ma kavin suihkussa ja kun tulin mun huoneeseen niin laurina siella jo nukkui kuin tukki : D sit lauriinan kans johonki kahteentoista asti kai nukuttiin :D ja eilen sit sharine (hollanti) tekstas mulle et haluanko menna keskustaan kun eilen piti tulla kaks norjavaihtaria riveralle kun ne reissaa lapi koko uruguayn vissii kahestaa mut ne ei sit tullu ja lisaks ko vihittiin se presidentti eilen nii kaupat oli kaikki kiinni nii tultii sit meille ja pidettiin kunnon musiikkiiilta ko sharine osaa laulaa ihan tajuttoman hyvin ja ernesto(se naapuri siis) toi kitaransa ja lelupianonsa :D 

Ja tanaan ne kaks norjalaista sit tuli (taino joskus yolla) ja luultavasti mennaan tekee verovapaita ostoksia vahan tuonne keskustaan kunhan kaupat aukeaa :) Tuleepahan vahan aikaa vietettya vaihtareitten kanssa sitten :D

Hmmmm mitas muuta tassa voisinkaan kertoa? Taa mun hostperhe on ihan ihmeissaan kaikesta suomeen liittyvasta, lauriinalla oli jenkkipurkkaa ja mun hostaiti ylisti sen purkan sit seitsemanteen taivaaseen on kuulemma monta kertaa parempaa kuin uruguaylainen purkka ja siina oli ihana mintunmaku (on niis uruguaylaisissaki mut...) . Ja sit naa on ihan kauhuissaan kylmasta ja ne ei halua tulla suomeen talvella. Maa selitin niille et voihan ne tulla ja sit ne tulee lentokentalle ja siita suoraan etuovelta autoon ja sit autosta taloon mut ei niita kuulemma huvita kun siinahan on noita valeja missa pitaa olla kylmassa ja ne varmaan kuolee siina valissa sitten :) Ja it ne on kans ihan ihmeissaan kun selitan siita etta talvella on pimeaa ja kesalla valoisaa ja sit kaikista koulujutuista kun me ollaan niin pitkaan koulussa ja sit ne kertoo kaikille et karla tykkaa uruguaysta ja kaikki vaihtarit on ihan rakastuneet uruguayhin ketka on tanne tulleet ja karla myos ja kaikki aikovat tulla takaisin karlakin tulee takaisin. On myos olemassa sellanen suunnitelma et maa jaan heinakuussa tanne ja lahetetaan joku hosttati sinne mun tilalta kun se kaipaa vaaleaa suomalaista miesta. Jos joku vaalea suomalainen sinkkumies lukee tata niin voi ottaa yhteytta, varsinkin jos kiinnostaa tulla uruguayhin koska se tati pelkaa etta se kuolee sinne kylmaan. Se mun hosttati on oikein mukava. Se sano et se laihduttaa sit jos maa loydan sille jonku miehen ;D

Nii ja ruoka tassa mun perheessa on aika epaterveellista etta onneks enaa jotain nelja kuukautta jaljella nii en ehdi lihoa ihan ylettomasti. Aina sellasta hullun rasvasta asadoa ja chorizoa jokapaiva ja pastaa ja riisia ja aika harvoin salaattia mut eipa oikee kauhee monessa uruguaylaisessa perheessa syodakkaa salaattia, on meilla onneks josksu tomaattia ja sipulia pilkottuna mika on taa perus uruguaylainen salaatti. Tai sit salaatinlehtia ja tomaattia. Ja suolaa paalle. Ja oon taalla olo aikana vissii kahesti juonu vetta ruokajuomana, muuten on aina kokista tai mehua. 

Etta semmosta. Taa perhe on tosi mukava, varsinki mun hostveljet on tosi ihania vaikka ne sanooki mua rasvaksi. Ens viikolla alkaa sit koulu nii kirjottelen siita lisaa sitten. Ja ko natali tuo sen kameransa ja kaapelinsa nii laitan kuvia koneelle ja nettiin kans!

terkkuja kaikille voikaa hyvin!

karla